Jak zefektivnit interní IT oproti veřejným cloudům?

Albert Ryba | 04.04.2014 | Cloud, Podniková infrastruktura | Žádné komentáře

IT oddělení ve firmách jsou pod stále silnějším tlakem ze strany veřejných cloudů. Nabídka v nich totiž stále roste, ceny díky vysoké konkurenci klesají. Problémy s bezpečností jsou ve většině případů už minulostí a tyto služby jsou dnes vyspělé, robustní a spolehlivé. Naopak firemní IT je často vnímáno jako „žrout peněz“ a zdroj různých problémů. Jak na takovou situaci může interní IT oddělení reagovat?

Michael Biddick, CEO společnosti Fusion PPT, je přesvědčený, že firemní IT oddělení se musí zaměřit na model IT jako služeb (ITaaS), které by mohly konkurovat externě dodávaným službám. Tato zkratka není jen další z mnoha „aaS“akronymů, ale je to v prvé řadě metodologie potřebná pro vyčíslení hodnoty interního IT pro byznys, která umožní přímé srovnání s cloudovými platformami.

Biddick říká, že velcí hráči jako Google, Amazon a Microsoft, kteří stojí za nejznámějšími veřejnými cloudy, vedou velmi tvrdou cenovou válku. Ta vytlačuje nejen menší hráče, kteří jim nemohou konkurovat, ale zvyšuje tlak právě a firemní IT. Pro manažery je tak využívání externích služeb stále zajímavější, protože právě cena bývá často na prvním místě při podobných rozhodování.

Nicméně důraz by měl být kladen i na kustomizaci a kvalitu služeb a právě v této oblasti mohou interní IT oddělení nabídnout přidanou hodnotu. Nebo by se o to měly podle Biddicka alespoň pokusit.

Jak zatraktivnit interní IT?

Michael Biddick proto sepsal několik rad, které mají pomoci firemnímu IT oddělení nastavit ITaaS model. Jde o tyto kroky:

Buďte rychlí, proaktivní a přicházejte s novými nápady – byrokracie je nepřítelem IT oddělení a přílišné plánování dokáže zabít sebelepší nápad, říká Biddick. Firmy chtějí vidět rychle dosažené cíle a co největší přínosy. Je proto potřeba, aby IT oddělení přicházely s novými nápady, jejichž efekt se projeví co nejdříve.

Nastavte si realistické milníky – pokud plánujete projekty, neslibujte jejich dokončení v nerealistických termínech. Pak bude jejich nesplnění hodnocené jako neúspěch. V praxi se často ukazuje, že reálný čas na IT projekty bývá dvojnásobný oproti původním odhadům. Postupujte po malých krocích a dosažení určitých milníků správně prezentujte.

Buďte transparentní, nastavte správné metriky a měřte IT služby – nastavení správných klíčových indikátorů výkonu slouží nejen k tomu, aby manažeři mohli vidět, která IT služba nefunguje efektivně, ale i pro demonstraci pokroku vedení firmy. Protože každý rád uvidí čísla o zefektivnění a o úsporách, které jsou s tím spojené.

Vytvořte katalog služeb, které IT nabízí – většina lidí ve firmě nemá příliš představu, co mohou od IT čekat, kromě toho, co již nabízí v současnosti. Je proto dobré připravit katalog technických i byznys služeb a nabízet ho v rámci firmy. Často se pak ukáže, že po určité službě není potřeba se poohlížet „venku“ v cloudu, ale že ji může bez problémů obstarat i interní IT.

Zaměřte se na zákazníky, ne na technologii – efektivní ITaaS je vždy stoprocentně orientované na zákazníky a na jejich potřeby. A to jak na vnější zákazníky firmy, tak i na vnitřní zákazníky, kterými jsou zaměstnanci. Sledujte jejich požadavky a potřeby, a pokud na ně dokážete správně reagovat, vzroste tím výrazně mínění o interním IT.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


jedna − = nula

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz