Adaptivní inteligence: Přizpůsobte se potřebám zákazníků

Albert Ryba | 07.05.2014 | Analýzy, Software | Žádné komentáře

V oblasti technologií pro byznys se stále častěji vyskytuje termín adaptivní inteligence (AI). Co si pod ním představit a jaké přínosy firmám nabízí?

Adaptivní inteligenci lze chápat jako multiúrovňové sdílení dat v reálném čase, které se snaží pochopit potřeby zákazníka, jeho kontext a aktuální požadavky, s cílem maximalizovat obchodní přínosy. Jedná se o specifickou část oboru, jenž se nazývá consumer insights (tedy vhled do zákazníka) a cílem je automatizovat za pomoci dostupných technologií práci se zákaznickými daty. A získat tak vzorce jejich chování. Adaptivní inteligence řeší řadu problémů, viz dále.

Co získáte zavedením adaptivní inteligence

- Systematickou inovaci v oblasti přístupu k datům. Jde o sdílení znalostí v rámci organizace, redukci redundance v oblasti akvizice dat a zlepšení kreativity v customer insights praktikách.
- Zaručení původu dat, které lze bez obav využít pro marketing a pro analýzy prostřednictvím big data řešení.
- Lepší kontrola nad daty a kvalitnější data governance pro zlepšení ochrany dat a bezpečnosti díky adopci standardů.
- Lepší struktura dat umožní lepší práci s tady při analýzách a při rozhodování.
- Vyšší datová interoperabilita, která umožní rozpoznání zákazníka nezávisle na kanálu a zdroji, díky čemuž mohou být využita pro lepší zákaznickou zkušenost.
- Kvalitní správa dat přináší průhlednost a vhled do chování zákazníků. Consumer insights se tak stává z nákladové položky způsobem, jak firma může vydělávat peníze.

Pokud je firma schopná díky novým technologiím adaptivně reagovat na svoje zákazníky, pak je dobře připravena na budoucí změny a na to, aby mohla posilovat na trhu. Zejména na úkor těch firem, které nástroje pro adaptivní inteligenci podcenily. Tyto nástroje jsou vhodné pro prakticky každou oblast byznysu, protože každá firma musí svým zákaníkům dokázat rozumně a adaptovat se na jejich potřeby.

Agentura Forrester Research pak přímo nabízí vlastní nástroj, který umožní firmě změřit úroveň její adaptivní inteligence. Pracuje se sedmi kategoriemi, které jsou zásadní a nabízí v rámci nich kroky ke zlepšení ze stávající situace na úroveň, kterou lze považovat za vyhovující.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


sedm − = dva

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz