HP chce prodávat levné „no name“ servery od Foxconnu

Albert Ryba | 05.05.2014 | Hardware, Podniková infrastruktura | Žádné komentáře

Společnost HP uzavřela další dohodu o spolupráci s firmou Foxcon, v jejíchž továrnách se dlouhodobě vyrábí počítače a servery HP. Ve snaze konkurovat nabídce levných serverů, o které mají zájem zejména velcí poskytovatelé webových služeb a které se prodávají ve větších objemech, začne Foxconn vyrábět vlastní řady serverů, které bude HP prodávat.

HP sice na tyto servery bude umisťovat i nadále svoji značku a bude pro ně poskytovat i dodatečné služby, jejich návrh ale bude čistě již dílem Foxconnu a tyto servery nebudou mít nic společného s „příplatkovou“ řadou serverů ProLiant od HP. Ty by i nadále měly být určené pro firmy, které nemají problém zaplatit si více za tuto vyšší řadu.

Požadavky trhu si žádají změnu strategie

Důvod tohoto kroku je jednoduchý. HP je totiž pod stále větším tlakem ze strany alternativních asijských výrobců serverů, kteří je prodávají jen s minimální marží a ve velkých objemech. Právě poskytovatelé webových služeb jsou na cenu velmi citliví a tento segment trhu tak firmě Hewlett-Packard při její dosavadní politice zcela unikal. HP se za každou cenu snaží udržet na trhu, který se rychle mění a je proto logické, že musí měnit svoje strategie a přizpůsobovat se konkurenci. Pro samotné HP je obtížné změnit design svých hlavních produktových řad, které mají předem naplánované inovační cykly, a proto dává smysl hledat řešení u svých partnerů. A Foxconn je v tomto směru jasnou volbou.

Podle analytiků je ovšem prodej nových serverů Foxconnu pod značkou HP trochu risk, protože v případě nespokojenosti klientů s produkty může tato skutečnost značku HP poškodit. Lze ovšem předpokládat, že výroba bude ze strany HP přinejmenším dohlížena, ač jinak s ní nebude mít tento gigant příliš společného.

Kdo ze spolupráce vytěží nejvíce?

Richard Fichera, analytik společnosti Forrester, tvrdí, že kontakt je vítězstvím jak pro HP, které zaplní mezeru ve svém portfoliu, tak i pro Foxconn, jenž tím získá nové možnosti příjmů. Jeho inženýři by navíc měli být schopni případné úpravy v designu a inovace provádět rychle a nezávisle na produktových cyklech HP. Největší výhra je to ale pro zákazníky (zejména ze segmentu poskytovatelů webových služeb), kteří mohli levné servery v současnosti získat jen od menších alternativních výrobců. Nicméně u nich mohly být problémy s dodatečnými službami a podporou a HP je přece jen zárukou určité úrovně kvality v této oblasti.

Co se týká řad serverů HP ProLiant, těch by se nová strategie neměla nijak dotknout. Ty jsou určeny zejména pro firmy, které mají vlastní datová centra a nenakupují tak velké objemy hardwaru, jako právě rychle expandující poskytovatelé webových služeb. V horizontu několika dalších let proto Fichera nečeká zásadní změnu, ač nelze vyloučit, že výhledově HP samo bude chtít připravit i levnější varianty serverů s vlastním návrhem. Do té doby je ovšem kontrakt s Foxconnem výhodný pro všechny strany.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


− dva = sedm

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz