Jak se mění podoba komunikace a spolupráce ve firmě?

Jiří Plátek | 16.05.2014 | Analýzy, Internet a služby, Ostatní | Žádné komentáře

I když si stále uchováváme principy jeskynního člověka, současně i díky internetu zažíváme vlnu komunikační směsice. Máme otevřenou volbu, zdali využít při komunikaci osobního (fyzického) kontaktu nebo neosobní sjednocené firemní komunikace. S rozhodnutím úzce souvisí celková produktivita práce, efektivita vynaloženého času a finančních nákladů.

Jedno je jisté, ještě nějakou dobu se budeme rozhodovat, kterou možnost využít, než sami pochopíme, že nová forma sjednocené komunikace je mnohem užitečnější. Ano jeskynní muž bude vždy vyžadovat důkaz o úlovku. Mít čerstvý úlovek v rukou a pochlubit se s ním fyzicky má pro jeskynního může vždy přednost před vyprávěním o tom, jak k úlovku přišel. Svět se však mění a jeskyní muž také.

Díky sjednocené komunikaci efektivně spolupracujete mezi vzdálenými účastníky.

Díky sjednocené komunikaci efektivně spolupracujete mezi vzdálenými účastníky.

Představme si tedy nástroj v podobě sjednocené firemní komunikace a pracovní metody, které vám pomohou vytěžit maximum výhod pro jednotlivce, ale i pracovní skupiny. Praktické zkušenosti zákazníků říkají, že nejlepší formu komunikace lze řídit v jednotném komunikačním prostředí, ve kterém lze např. okamžitě zasílat rychlé zprávy, spojovat se vzájemně hlasem a vyměňovat si své názory vizuálně tedy obrazem. Ale to není vše, v dnešním digitálním světě se smysluplná komunikace neobejde bez možnosti sdílení firemních datových podkladů např. v podobě MS PowerPoint, Word, Excel či dalších elektronických dat uložených na PC, notebooku nebo přenosných mobilních zařízeních.

SK2

Zdroj: IDG, www.idg.com

Chcete-li se sjednocenou firemní komunikací zvýšit produktivitu zaměstnanců a jejich odborné znalosti v čase a současně snížit náklady spojené s cestováním, bude bezpodmínečně nutné sjednocenou komunikaci integrovat do firemního prostředí. Aby bylo možné využít všech výhod způsobu práce, na které jsou zaměstnanci zvyklí, stačí při nasazení hledat souvislosti a propojení např. v oblasti MS Exchange, Active Directory a aktivního zapojení vzdálených účastníků z domova či na cestách. Na sjednocené firemní komunikaci je skvělé to, že všechno záleží na vás. Není to žádná věda naučit se používat nástroj, ovšem jednoznačně to chce mít vůli hodit nostalgii za hlavu a jít do toho. Dokážete to?

Nejjednodušším způsobem, jak shodit ze stolu všechny dobré argumenty pro práci se sjednocenou firemní komunikací, je ani se o tento model práce nepokusit. „Jasně, obecně to zní jako dobrý nápad, ale v našem oboru by to nefungovalo. Změna je těžká, lidé jsou spokojeni s tím, co mají, a nepřemýšlí nad tím, co mohou změnou získat.“ – Změna je ve vývoji SJEDNOCENÉ KOMUNIKACE.

Jedním z tajných přínosů sjednocené komunikace, je to, že práce samotná se stane metrem na posuzování něčí výkonnosti. Hlavním kritériem je co se udělalo a ne co se dělalo.  Jako manažer můžete jasně posoudit odvedenou práci a srozumitelně vnášet do chodu firmy další možnosti sjednocené komunikace.

Firemní komunikace prochází vývojem. Hlavní komunikační prvky sjednocené komunikace. DATAVIS je data-video-interaktivní-spolupráce na dálku.

Firemní komunikace prochází vývojem. Hlavní komunikační prvky sjednocené komunikace. DATAVIS je data-video-interaktivní-spolupráce na dálku.

Základní funkce řešení sjednocené komunikace

Přítomnost
Aktuální dostupnost či nedostupnost konkrétního zaměstnance je klíčová pro další postup komunikace. Presence neboli přítomnost v rámci sjednocené firemní komunikace umožňuje identifikovat dostupnost zaměstnance a současně navrhnout možnosti vzájemné spolupráce. Nezávislé průzkumy a statistiky z firemního prostředí tvrdí, že použití řízené přítomnosti odpovídá průměrné úspoře až 30 minut času během jednoho pracovního dne, což znamená 16 pracovních dní na osobu za jeden rok!

Rychlé zprávy/chat
E-maily se staly během posledních několika let standardem vnitrofiremní komunikace a právě sjednocená komunikace může být vhodným řešením, jak snížit frekvenci a počet zaslaných e-mailů a současně zvýšit celkovou efektivitu práce. Jak? Odesláním rychlé zprávy (Instant messaging) místo e-mailu nebo SMS z mobilního telefonu. Lidé mají totiž díky firemnímu IM reagovat rychleji než přes e-mail. Navíc díky sjednocené firemní komunikaci lze archivovat veškeré zprávy podobně jako e-mail v prostředí Microsoft Exchange. Pozor, nezaměňujme tuto formu komunikace s textovou zprávou zaslanou přes mobilní zařízení. Tato textová zpráva je uchována jen mezi mobilními zařízeními a to pro plnohodnotnou firemní sjednocenou komunikaci nestačí!

Sdílení datových podkladů
Jakmile nasadíte sjednocenou komunikaci ve firemním prostředí, můžete současně sdílet datové podklady mezi kolegy, partnery a zákazníky např. ve formě firemních PowerPoint prezentací, obchodních výsledků nebo interních pracovních dokumentů. Díky tomu se stanou vaše porady, operativní brainstormingy, workshopy nebo webináře mnohem smysluplnější.

Mobilita
Mobilní zařízení v podobě chytrého telefonu nebo tabletu jsou připravena využít všech popsaných výhod. Díky tomu lze sjednocenou komunikaci propojit mezi účastníky odkudkoliv a kdykoliv k firemní schůzce, operativnímu jednání, rychlému brainstormingu nebo odbornému školení. Současně je lze využít i pro on-line skupinová setkání s uživateli, kteří sjednocenou komunikaci zatím nevyužívají.

Je pro vás efektivní způsob komunikace důležitý? Doporučujeme vám řešení v podobě praktických ukázek sjednocené komunikace a spolupráce na dálku. Registrujte se zdarma. Setkání je určeno všem, kteří se zajímají o nové komunikační trendy nejen ve firemním prostředí. Více na www.avmedia.cz/setkanifirmy.

Zdroj: www.uspesnaprezentace.cz

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


− tři = tři

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz