Spolupráce na dálku: Principy, výhody a možnosti

Jiří Plátek | 19.05.2014 | Analýzy, Internet a služby | Žádné komentáře

Co si lze pod slovem spolupráce představit? Zjednodušeně řečeno se jedná o proces, při kterém skupiny lidí vzájemně komunikují k dosažení společného cíle. Spolupráce se stává stále důležitější pro vnitrofiremní komunikaci. Jedná se o základní složku pro každodenní provoz jakéhokoliv druhu podnikání po celém světě, od řízení procesů ve výrobě, až po zákaznickou podporu. Nejen díky globalizačním vlivům, ale také novým technologickým nástrojům jsme ovlivňování stále častěji mezi sebou efektivněji spolupracovat.

Jaké typy spolupráce a komunikace nejčastěji využíváme?

Mezi nejčastější formu spolupráce lze zařadit skupinové jednání v místnosti.

Mezi nejčastější formu spolupráce lze zařadit skupinové jednání v místnosti.

Další možností je spolupráce mezi dvěma vzdálenými skupinami ve dvou místnostech.

Další možností je spolupráce mezi dvěma vzdálenými skupinami ve dvou místnostech.

Často se setkáváme také s variantou jedné skupiny a externího účastníka (zákazník, dodavatel, externí pracovník atp.).

Často se setkáváme také s variantou jedné skupiny a externího účastníka (zákazník, dodavatel, externí pracovník atp.).

Mezi poslední nejčastější formu spolupráce patří komunikace mezi několika týmy a dalšími jednotlivci.

Mezi poslední nejčastější formu spolupráce patří komunikace mezi několika týmy a dalšími jednotlivci.

Kromě prvního typu se neobejdeme bez spolupráce na dálku. A jak taková efektivní spolupráce na dálku vypadá? Možností je spousta od komunikace přes klasickou poštu až po video konference. V tomto ohledu je potřeba zvažovat míru efektivity komunikačního nástroje. Vývoj technologií v oblasti efektivní spolupráce se za posledních několik let dramaticky změnil. Od pasivní formy k aktivní týmové vizuální spolupráci na dálku.

Spolupráce na dálku ve firmách se stává běžnou komunikační platformou

Spolupráce na dálku ve firmách se stává běžnou komunikační platformou

Za 10 let až technologie určené pro vzdálenou spolupráci pokročí ještě dál, nebudou lidé při pohledu do minulosti vůbec chápat, proč tuto formu komunikace nepoužívali již dříve – Richard Branson, zakladatel Virgin Group.

Body zlomu je těžké předpovídat, že pro většinu lidí je jednodušší předstírat, že k nim nikdy nedojde. V případě spolupráce na dálku ovšem bod zlomu právě přichází. Mezi současností a budoucností, ve které bude převládat spolupráce na dálku, se debata nejspíš vyostří a bojové linie získají zřetelné obrysy. Spolupráce na dálku už prošla prvními dvěma stádii Gándhího modelu změny: „Nejdřív vás ignorují, pak se vám smějí, potom s vámi bojují, a nakonec zvítězíte.“ Nyní se nacházíme ve stádiu boje, které je sice nejtěžší, ale zároveň je posledním stádiem před vítězstvím.

Spolupráce na dálku se stává realitou a jen tak z našeho pracovního, ale i soukromého života nezmizí. Jedinou otázkou je, zda budete mezi prvními, počáteční většinou, opožděnou většinou nebo mezi opozdilci. Loď s inovátory už vyplula, stále ale čeká spousta plavidel pro další. Nebojte se společně nastoupit a využít výhod spolupráce na dálku.

Typy vzdálené spolupráce zahrnují varianty od vzdáleného účastníka přes skupinová jednání až po mnoho početné týmy s dalšími jednotlivci.

Inspirujte se efektivní formou spolupráce na dálku a přečtěte si knihu Práce na dálku (je dostupná jak v tištěné, tak i v elektronické formě).
„V knize Práce na dálku najdete promyšlené rady těch, kteří už sami na poli virtuální pracovní síly uspěli. Je to manifest odložení dusivých organizačních zvyků týkajících se místa a času práce a osvojení nejlepších pracovních postupů pro úplně nový virtuální a globální svět. Pokud vám vaše firma svěřila zodpovědnost za produktivitu, tohle si musíte přečíst.“ - David Allen, autor mezinárodního bestselleru Mít vše hotovo – Jak zvládnout práci i život a cítit se při tom dobře.

Zdroj: www.uspesnaprezentace.cz

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


devět − = osm

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz