Firmy se bojí BYOD přístrojů, mají k tomu důvod

Albert Ryba | 26.06.2014 | Mobilita | Žádné komentáře

Podle průzkumu agentury Ovum se řada firem stále staví negativně k fenoménu BYOD, tedy k práci zaměstnanců na jejich soukromých zařízeních.

S BYOD (Bring Your Own Device) se přitom potýkají firmy napříč všemi odvětvími, důvodem je zejména fakt, že pokud zaměstnanci nedostanou od organizace vhodný nástroj pro svoji práci, snaží se sami hledat způsob, jak to vyřešit. A řešením je často právě jejich soukromé nařízení, na které jsou zvyklí.

BYOD je prostě nezvladatelné

Podle průzkumu agentury Ovum je zhruba 30-35 % přístrojů používaných v rámci BYOD prakticky neviditelných pro firemní IT. Ještě před několika lety to bylo více než 50 %, ale i tak zůstává značná část přístrojů absolutně mimo kontrolu firmy.

Průzkum dále zjistil, že více než polovina zaměstnanců ve firmách obvykle používá svůj vlastní smartphone nebo tablet pro přístup k firemním datům. Přitom 62 % z nich nemá takové aktivity schválené IT oddělením a jednají v rozporu s IT politikami.

Zaměstnanci si vždy prosadí svoje

Adrian Drury, ředitel pro konzultace ve společnosti Ovum říká, že zaměstnanci si prostě vždy najdou cestu jak udělat to co chtějí, ať o tom IT oddělení ví nebo ne. Typickým příkladem je proniknutí trendu používání dvou monitoru na pracovišti. Lidé, kteří jsou na dva monitory zvyklí z domova nechtějí pracovat jen na jednom. A pokud jim druhý monitor nekoupí firma, často si jednoduše přinesou svůj vlastní, aby docílili komfortu na nějž jsou zvyklí.

Stejné je to i s mobilními přístroji. Pokud jim zaměstnavatel neposkytne žádné pracovní mobilní zařízení a nebo jen nějaké nevyhovující, zaměstnanci budou prostě raději používat svoje vlastní. A navíc nejde jen o hardware – podle průzkumu téměř čtvrtina zaměstnanců v práci používá vlastní aplikace a soubory. Výsledkem je podle Druryho naprosto nespravovatelné IT prostředí, které vznikne spontánně jen proto, že zaměstnanci nedostanou takové nástroje, jaké potřebují. Vyhovět přitom požadavkům každého z nich je nemožné, takže jednoduché řešení této situace neexistuje.

Wearables přístroje jsou pro firmy atraktivní

Navíc smartphony a tablety jsou jen první vlnou a brzy se IT oddělení ve firmách začnou ve větším měřítku potýkat s tzv. wearables přístroji, tedy s takovými, co jsou nošeny přímo na těle (např. Google Glass). Zajímavé je, že firmy o tyto přístroje projevují větší zájem, než koncoví uživatelé a hledají způsoby, jak by je mohly využít pro zlepšení produktivity.

Největší zájem je přitom v takových oborech, jako jsou různé pohotovostní a zásahové služby, logistika, zdravotnictví, ale třeba i zemědělství. Zaměstnanci totiž pomocí nich mají možnost přistupovat k informacím a mít při tom volné ruce, což ve výsledku znamená, že toho stihnou udělat více a rychleji.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


+ čtyři = devět

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz