Na jakých sociálních médiích lidé sdílí vaše stránky?

Albert Ryba | 02.06.2014 | Internet a služby | Žádné komentáře

Firmy a různé organizace se snaží interagovat se svými klienty i prostřednictvím možnosti sdílet a „lajkovat“ stránky a články, které vzbudily čtenářský zájem a ohlas. Průzkum společnosti Forrester Research v rámci Evropy ukázal, která sociální média jsou v tomto regionu preferována.

Jednoznačným propadákem je v Evropě Pinterest, který využívají jen 2 % uživatelů, zatímco v USA patří tento sociální systém mezi ty populárnější s podílem 18 %. Naopak stálicemi jsou pro Evropany Facebook a YouTube. Pokud se tedy rozhodujete, jaká „lajkovací“ a sdílecí tlačítka ke svým stránkám přidat, s těmito dvěma neuděláte rozhodně chybu. Co se týká Twitteru, čistě podle níže uvedených čísel by to mohlo vypadat, že i bez sdílení na Twitteru se dá snadno obejít. Ovšem zde statistiku „kazí“ fakt, že jej využívá sice výrazně méně lidí, ale ti jsou na internetu obvykle velmi aktivní a patří mezi tzv. opinion leadery, mající výrazný vliv na ostatní. Podobná je i pozice LinkedIn, kde je sice uživatelů méně, ale mohou mít výrazně vyšší hodnotu ve srovnání s uživateli masových sociálních sítí. Více viz následující vizualizace z dílny Forresteru:

Nepopulárnější sociální média pro sdílení obsahu v Evropě. Zdroj: Forrester 2014

Nepopulárnější sociální média pro sdílení obsahu v Evropě. Zdroj: Forrester 2014

Evropa má ve sdílení obsahu svoje specifika

Proč je Pinterest v Evropě tak málo populární? Důvodů je více. Ač se jedná o globální platformu, nemá v Evropě příliš úspěch. Teprve v posledním roce najala první zaměstnance pracující mimo USA a z jazykových mutací má zatím pouze francouzskou variantu. V rámci Evropy také čelí sporům o ochrannou známku a snahy prosadit se mimo USA se tak pro tuto společnost komplikují. Analytici Forresteru jsou ale přesvědčení, že problém je i v povaze typických evropanů, kterým se nelíbí jen něco „přišpendlit“ na zeď – což je podstata celé této sociální služby. A chápou ji jako něco zbytečného navíc, protože podobný účel podle nich může plnit i Facebook, kde mají lepší možnosti se k obsahu i vyjadřovat a je zde značně bohatší komunita.

Naopak v USA se stal Pinterest velmi vyhledávaným a oblíbeným systémem. Zjevně jde tedy o sociální médium vyhovující americké mentalitě a způsobu, jakým chtějí Američané sdílet obsah s ostatními. Podle analytiků jsou Američané ve využívání sociálních sítí a nástrojů mnohem méně ortodoxní než Evropané, nemají problém experimentovat a využívat větší množství služeb současně. Naopak v Evropě platí, že se uživatelé často spokojí s jednou či se dvěma.

Bez Pinterestu se na svém webu obejdete

Pokud tedy zvažujete, zda odkaz na Pinterest na svoje stránky umisťovat, tak pokud se orientujete jen na Evropské zákazníky, neuděláte žádnou velkou chybu, když se mu vyhnete. Snažte se oslovit svoje zákazníky způsobem, který oni preferují a který znají, což souvisí i s „lajkovacími“ a sdílecími tlačítky. Právě vytvoření komunity fanoušků, která bude sdílet firemní obsah, je pro každou organizaci  ideálem. Pinterest vám v tom nijak nepomůže a je naopak vhodné soustředit se na sociální média, která mají v našem regionu úspěch a tradici.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


− sedm = dva

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz