Oracle akvizicí Microsu pronikne do hotelů a restaurací

Albert Ryba | 24.06.2014 | Analýzy, Ostatní | Žádné komentáře

Společnost Oracle se zdá být jako neotesánek a kupuje jednu společnost za druhou. Navíc nově ohlášená akvizice společnosti Micros Systems patří mezi ty největší a s hodnotou 5,3 miliardy dolarů je hned druhou největší akvizicí Oraclu v jeho dlouhé historii (hned po odkoupení Sun Microsystems v roce 2009). Co Oracle spolu s Microsem získá?

Ačkoliv u nás není Micros příliš známý, zejména v západním světě patří mezi významné hráče v oblasti vývoje platebních a informačních systémů pro hotely, restaurace, obchody a další typy podobných zařízení. Mezi jeho klienty přitom patří řada nejzvučnějších jmen na trhu, jako třeba hotely Hilton či Marriott. Oracle tak využije jeho řešení pro posílení svého portfolia a pro proniknutí do tohoto segmentu označovaného někdy také zkratkou HORECA.

Oracle prý posune řešení Microsu kupředu

Oraclu nahrál fakt, že Micros zažil několik neúspěšných kvartálů po sobě a jeho vedení proto začalo uvažovat o prodeji. Micros Systems přitom na americkém trhu působil desetiletí, vybudoval si ve svém segmentu silnou pozici a byl partnerem Oraclu již delší dobu. Právě moderní způsob propojení platebních a informačních systémů za využití cloudů a mobilních řešení se stává pro velké hráče na trhu výzvou a nejen Oracle, ale i konkurenční IBM či SAP se poohlíží po způsobech, jak v této oblasti posílit.

Analytici hodnotí akvizici jako dobrý tah s tím, že propojení řešení Oraclu a Microsu dává smysl a Oracle propojí Micros se svojí ATG e-commerce platformou, která umožní další rozvoj jeho řešení. Výsledkem by mělo být výrazně komplexnější řešení, než jaké mohli nabízet tito hráči samostatně a nabídne tak nejnovější technologie a další perspektivy rozvoje. Prezident Oraclu Mark Hurd je přesvědčen, že jeho firma bude moci do segmentu hotelů a restaurací přinést svoje zkušenosti z ostatních odvětví a že pomůže firmám podnikajícím v této oblasti zlepšit jejich byznys a posunout jej o úroveň výše.

Pro zákazníky se může změnit mnohé

Někteří skeptici ovšem hovoří o tom, že akvizice může pro zákazníky Microsu znamenat zvýšení nákladů, protože Oracle je pověstný snahou vytěžit ze zakoupených řešení maximum a drží ceny na nejvyšších možných úrovních. Navíc komentátoři upozorňují na fakt, že postupně se v rukách několika málo velkých hráčů ocitá stále více původně nezávisle působících společností, což ve svém důsledku není pro trh příznivým stavem.

Nicméně pro menší hráče se zejména v souvislosti s rozvojem podnikových cloudových služeb stává stále obtížnější velkým gigantům konkurovat a doba malých inovátorů, kteří by byli schopni svými nápady úspěšně konkurovat zavedeným hráčům se zdá být již definitivně minulostí. Klíčem k úspěchu jsou totiž úspory z rozsahu, které rostou spolu s velikostí poskytovatele služeb a podle mnohých analytiků budou menší hráči z trhu neúprosně vytlačováni. V lepším případě skončí v rukou některého z gigantů a v horším pak mohou zaniknout docela. Microsu se alespoň podařilo poměrně úspěšně realizovat první zmíněný scénář.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


šest − pět =

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz