BlackBerry Passport chce oslovit manažery ve firmách

Albert Ryba | 30.07.2014 | Hardware, Mobilita | Žádné komentáře

Ačkoliv tržní podíl společnosti BlackBerry za poslední roky vytrvale klesá, tento kanadský výrobce se nevzdává a znovu se pokouší získat nazpět místo zejména v podnikové sféře, která bývala kdysi jeho doménou, ale z níž byl vytlačen hlavně Applem.

Mezi jednu z velkých firem, jejichž zaměstnanci dosud přístroje BlackBerry používali a kde má dojít k výměně za Apple, patří třeba Ford. Ostatně některé agentury již přestávají počítat tržní podíl BlackBerry mezi mobilními platformami s odůvodněním, že se pohybuje na úrovni, kdy začíná být zanedbatelný (kolem 1 %).

Řada komentátorů je ohledně budoucnosti BlackBerry proto skeptická, zejména díky tvrdé konkurenci a perspektivy této platformy nevidí růžově. Opětovný průnik do mainstreamu se tak zdá nepravděpodobný a Blackberry se proto pokouší oslovit alespoň určité skupiny, v nichž vidí potenciál.

BlackBerry Passport rozhodně zaujme

Pomoci mu v tom má nový přístroj s názvem Passport, který byl veřejnosti představen poprvé letos v červnu. Ten se vyznačuje zejména specifickým tvarem, neobvyklým čtvercovým displejem s rozlišením 1440 x 1440 bodů a integrovanou klávesnicí se speciální dotykovou vrstou a s velkými tlačítky, která může fungovat také jako dotykový touchpad. Právě uživatelsky přívětivé ovládání by mělo být jedním z mnoha benefitů.

BlackBerry Passport by se měl na trhu objevit v září a výrobce se netají tím, že to nebude přístroj pro každého, ale chce se zaměřit na specifické obory a zaměstnance na vyšších pozicích, kteří by měli jeho výhody ocenit. Má jít zejména o manažery ve finančních institucích, energetických firmách, státních organizacích nebo třeba ve zdravotnictví. Přístroj je svým vzhledem optimalizovaný tak, aby na něm bylo možné dobře pracovat s tabulkovými procesory, což je u tradičních smartphonů díky formátu displeje často obtížné.

BlackBerry Passport má také řešit problém nízké výdrže dnešních smartphonů a nabídne baterii s kapacitou 3450 mAh, což je výrazný nadprůměr, ač třeba Lenovo P780 nabízí baterii s kapacitou 4000 mAh. Také celková kvalita zpracování přístroje má být vysoce precizní, což se ovšem v jeho třídě dá i očekávat.

Uspěje Passport na trhu nebo nikoliv?

Zda bude mít Passport úspěch nebo ne lze zatím jen těžko odhadnout. Někteří komentátoři tvrdí, že jde o natolik neobvyklý přístroj, že určitě zaujme. Zejména v konkurenci ostatních přístrojů, které jsou si někdy podobné jako vejce vejci a diverzita je poměrně nízká. Jiní ale tvrdí, že šance na výraznější prosazení nejsou velké. Ostatně podobné je to u každé výrazně inovativní novinky na trhu – buď se z ní stane hit a nebo propadák, málokdy něco mezi tím. Historie je podobných případů plná.

V každém případě se zdá, že BlackBerry na úspěch Passportu do značné míry spoléhá (přinejmenším vývoj tohoto modelu nebyl určitě levný) a i podle analytiků může být neúspěch pro tohoto výrobce osudný.

Rozhodne úspěch modelu Passport o budoucnosti firmy BlackBerry?

Rozhodne úspěch modelu Passport o budoucnosti firmy BlackBerry?

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


dva + = devět

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz