Holografie přichází, nahradí ve firmách tradiční projekci

Albert Ryba | 10.07.2014 | Hardware, Podniková infrastruktura | Žádné komentáře

Holografie již podle analytiků agentury Forrester Research nepatří do oblasti sci-fi, ale je údajně již připravená proniknout ve velkém měřítku do podniků i domácností. Slibuje kvalitní vizuální zážitek, podporu pro interaktivitu a její využití si lze představit v řadě situacích a oblastech podnikání. Nebude to ale „zadarmo“…

Již v minulosti byla holografie testována v různých simulacích, určených k trénování určitých dovedností. Zejména armáda má již různé holografické přístroje k dispozici již řadu let. Podobně tomu bylo v medicíně, zejména pro situace, kdy je potřeba si něco vyzkoušet nebo srovnat s teoretickými poučkami. Podle Forresteru lze v následujících letech očekávat doslova boom této technologie, která může nahradit dosud populární dvourozměrné projekční techniky.

Holografie pronikne do všech oblastí života i byznysu

Podle Nupura Singha Andleye, analytika Forresteru, již holografie začíná nabírat dech v různých oblastech, počínaje zábavou, přes různé návrhy až třeba po zmíněnou medicínu. V tomto případě je možné prezentovat lidské orgány v interaktivním trojrozměrném prostředí, lékař s nimi může manipulovat v reálném čase a vidět detaily, které by mu mohly jinak zůstat skryté.

Mezi průkopníky holografie patří také někteří politici a třeba Narendra Modi v Indii využil v roce 2012 pro svoji kampaň právě holografické technologie a jeho trojrozměrný obraz byl při jeho proslovech přenášen na více než 50 lokalit simultánně v reálném čase, díky čemuž byl mimochodem zapsán i do Guinessovy knihy světových rekordů.

Co brání prosazení holografie ve velkém?

Podle Forresteru je tedy potřebná technologie již k dispozici a jde jen o to, aby cena řešení klesla na přijatelnou úroveň. V současné době je totiž zhruba trojnásobná oproti existujícím 2D / 3D řešením, nicméně zájem u firem je zřejmý. Nasazení holografie by znamenalo realističtější videokonference, lepší prezentace pro partnery i zákazníky a obecně posílení image firmy, která by využíváním nových technik zobrazování ukazovala, že je technologicky na špičce. Pro druhou stranu (tedy zákazníky a obchodní partnery) to pak znamená bohatší zkušenost a lepší zážitek z prezentovaného obsahu.

Forrester očekává, že holografie bude pronikat do firem rychleji, než je u nových technologií obvyklé, ale Nupur Singh Andley současně varuje před tím, že kromě výhod lze očekávat i určité komplikace. A to například ve zvýšených nárocích na přenosovou kapacitu podnikových sítí, na schopnost zpracování holografických dat existujícími systémy (například bezpečnostními) a také na interoperabilitu mezi holografickými systémy různých výrobců. ICT manažeři by měli nejprve porozumět technologickým důsledkům holografie, najít pro ni smysluplné aplikace v rámci existující infrastruktury a při implementaci nepodcenit nároky, které budou s holografií spojené.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


šest + = třináct

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz