Adaptace firem je základem pro jejich úspěšné podnikání

redakce | 20.11.2014 | Analýzy | Žádné komentáře

Současná doba a neustálé změny kladou enormní nároky na adaptaci firem. Tyto nároky jsou vyšší než kdykoliv předtím. Objevují se proto pojmy jako adaptivní podnikání, adaptivní pracoviště a podobně. Tuto změnu odráží i proměňující se zájem o IT služby, které firmy využívají. O tom, jak se potřeby firem mění, s námi hovořil Pavel Červenka, Head of Managed Services ve firmě Atos.

Jak se podle vás v posledních letech změnil trh s podnikovými IT službami? Pokud se v tomto směru podíváte na české firmy, je jejich zájem externí IT služby v něčem specifický? Jaké IT služby jsou nejvíc poptávané?
České firmy a podnikatelé jsou poměrně konzervativní a nedůvěřiví ve svém přístupu k implementaci nových trendů v oblasti IT. Dlouho přetrvával názor, že je nejlepší zajistit si vše vlastními silami. Tento trend sice stále ještě přetrvává, nicméně vnímáme posun v myšlení a postupný obrat. Stále více subjektů si uvědomuje, že zajištění všech prostředků a procesů vlastními silami není efektivní a brání flexibilitě a rozvoji společnosti. Proto se stále častěji obrací na externí dodavatele služeb.

Obdobný trend vnímáme i v zajištění IT prostředků, kdy jednorázové nákupní náklady znamenají velkou finanční zátěž společnosti na úkor investic do vlastního podnikání. Proto i v této oblasti dochází k zajišťování těchto prostředků formou služby, místo tradičního nákupu. Dochází tak k rozložení finančních nákladů i zlepšení procesu obnovy prostředků.

Co je podle vás klíčem k úspěšnému trendu adaptivního podnikání a jak tento pojem přesně chápete?
V dnešní době musí každá společnost, nebo podnikatel zajistit služby a procesy, které přímo nesouvisí s vlastním zaměřením, nebo dodávaným produktem. Mám na mysli třeba marketingové služby – webové prezentace, e-shopy, provoz interních IT systémů a další prostředky, kterým se nelze vyhnout. Dále zajistit podporu vlastních produktů, kontaktní centra, servis a s tím související procesy. Navíc je nutné pružně reagovat na změny poptávky, s ohledem na portfolio, ale i kapacitní požadavky.

Zajistit všechny prostředky s dostatečnou flexibilitu klade vysoké nároky na podnikatelské subjekty. Aby bylo možné se koncentrovat na vlastní předmět podnikání, je důležité oprostit se od těchto rutinních procesů. Transfer požadavků na subjekty, které se specializují na danou oblast vede k jejich optimalizaci a zefektivnění a zvýšení pružnosti, ale zároveň přináší snížení nákladů na zajištění dané oblasti.

Používáte i pojem adaptivní pracoviště. Jak si jej představujete a co by mělo firmám přinést za výhody?
Atos přišel před časem s myšlenkou adaptivního pracoviště, které bude pracovníkům dostupné kdykoli a kdekoli (Workplace Anytime, Anywhere).
Jedná se o koncept, kdy mají zaměstnanci možnost využívat své pracovní prostředky mimo pracovní dobu, na libovolném místě a to i v případě, kdy nemají dostupné jim vyhrazené pracovní prostředky (počítač, notebook).

Takové řešení pracoviště přináší benefity nejen pro zaměstnance, ale i pro zaměstnavatele. Na druhou stranu je nutné zajistit bezpečnost firemních prostředků, zejména dat. Jedná se o širokou problematiku, které se dlouhodobě věnujeme a nabízíme svým zákazníkům komplexní řešení a konzultace v oblasti End User Computingu.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


osm − jedna =

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz