Apple nově radí firmám s použitím jeho řešení pro byznys

Albert Ryba | 10.11.2014 | Podniková infrastruktura | Žádné komentáře

Čtyři měsíce po ohlášení partnerství společností Apple a IBM přichází první služba určená vyloženě pro podniky, která kombinuje sílu obou dvou společností. Apple totiž na svých stránkách začal prezentovat službu AppleCare for Enterprise, jejímž cílem je poskytnout firmám maximální podporu při používání řešení Applu pro účely byznysu.

Apple slibuje ve spolupráci s IBM poskytnutí znalostí týmu expertů, kteří jsou k dispozici firemním uživatelům 24 hodin denně a nabídnou podnikům a organizacím personalizovanou asistenci. Firma při kontaktu dostane přiděleného account managera od Applu, který má za úkol pomoci jí s revizí její IT infrastruktury, najít možné problémy a také vytvořit měsíční seznam aktivit. Cílem tedy není  dát jen jednorázovou radu, ale navázat s firmami dlouhodobý vztah a umožnit jim vytěžit z řešení Applu maximum pro jejich účely.

Jde tedy o výrazný posun ze strany Applu, který dříve podnikovým zákazníkům příliš pozornosti nevěnoval a těžil spíše ze spontánního růstu v této oblasti. Nicméně teď chce i v této oblasti viditelně udělat maximum.

Podpora na úrovni, jakou firmy dosud nezažily

Apple stojí jak za nejrůznějším hardwarem, tak i za softwarem, který sám o sobě bývá dobře vyladěný, ale jeho propojení se stávající IT infrastrukturou firmy může být někdy problém. Zejména chybějící zkušenosti v oblasti integrace mohou některé firmy odradit a AppleCare for Enterprise má proto za cíl poskytnout podporu na takové úrovni, jakou nikde jinde firma nezíská.

Podpora může být jak po e-mailu, tak i po telefonu a s IT oddělením firmy budou problémy řešit přímo odborníci a technici, kteří mají s konkrétní oblastí zkušenosti. Alespoň tak to Apple slibuje. Nejčastěji prý firmy řeší oblasti spojené se správnou mobilních řešení Applu a s Active Directory. Důraz má být díky partnerství s IBM věnován i řešení IBM MobileFirst pro aplikace iOS, kdy podpora slibuje řešení konkrétních problémů propojení produktů Applu s produkty IBM.

V případě kritických situací slibuje Apple odezvu do jedné hodiny, zejména pokud jde o výpadky služeb. V případě, že je to nutné, je nabízen servis přímo u zákazníka a v rámci programu AppleCare iOS Direct Service může být hardware nahrazen okamžitě bez nutnosti čekat na opravu. Pokud tedy zaměstnanec například poškodí tablet iPad tak, že jej nelze již nadále používat, ale přesto jej k práci nutně potřebuje, slibuje Apple výměnu za odpovídající zařízení obvykle do jednoho pracovního dne.

AppleCare for Enterprise nemusí být pro každého

Nabídka služeb podpory má být vázaná na přímý kontakt se zástupcem Applu nebo IBM, pro její využití je tedy nezbytné kontaktovat osobu, která je s firmou ve spojení. AppleCare for Enterprise tedy nefunguje jako obecná podpora („help linka“) pro všechny, kdo to potřebují. Zatím jsou také omezeny země, v nichž je možné službu využít, z Evropy jsou to logicky zatím jen vybrané země – Německo, Francie, Itálie a Velká Británie. Nelze ale vyloučit, že se i české firmy se v budoucnu podpory dočkají.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


− jedna = tři

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz