Pět pravidel pro vytvoření úspěšného webu

redakce | 03.12.2014 | Internet a služby | Žádné komentáře

Vytvoření úspěšného webu, který bude plnit očekávání svého tvůrce, nemusí být vždy snadné. Chce to zkušenosti, dobrý plán a také vědět, na co se zaměřit, aby bylo dosaženo co nejlepšího výsledku. Podívejte se na následujících pět oblastí, které jsou pro úspěch každého webu důležité:

1. Rychlé nahrávání stránek
Pokud je váš web pomalý, nečekejte, že návštěvníci budou čekat, až se stránky nahrají. Nic nedokáže otrávit víc, než dlouhá odezva a čekání. Podle řady studií lidé nechtějí čekat více než 7 sekund na nahrání určité stránky. Protože pokud je nahrávání pomalé, odcházejí pryč. Vytvářejte stránky tak, aby obsahovaly omezené množství obrázků s rozumnou velikostí. Je holý nesmysl dávat na web fotografie v plném rozlišení, které jsou datově objemné a velmi zpomalují nahrávání. Také nejrůznější widgety, skripty a flashové animace mohou zbytečně zdržovat a často tak zhorší celkový dojem z webové stránky.

2. Výstižné titulky
Postarejte se o to, aby stránka na kterou uživatel přijde, obsahovala opravdu to, co tam chce najít. Je důležité, aby předem bylo jasné, o čem jaká stránka je a co tam najde. Platí to jak o celém webu, tak i o jeho podstránkách. Na internetu jsou miliony stránek a uživatelé mají na výběr, kde požadované informace najdou. Zajistěte proto, aby měli pocit, že váš web je opravdu to, co hledali.

3. Zajistěte čerstvý obsah
Po celém internetu najdete spoustu opuštěných stránek, o které se už nikdo nestará. Obsahují často již zastaralé a neaktuální informace. Což pak nedělá dobrý dojem. Pokud vám na vašem byznysu stále záleží, dejte to svým návštěvníkům najevo a poskytněte jim čerstvý obsah a nové informace kdykoliv je to možné. Někdy stačí i jen maličkosti, třeba jen změnit obrázky nebo logo, třeba když jsou vánoce, tak obohatit hlavičku webu o vánoční motiv. Návštěvník se bude vždy určitě lépe cítit na stránce, o které bude mít pocit, že je aktualizovaná a „živá“.

4. Čitelné texty
Pokud chcete, aby lidé zůstali na vašich stránkách, vytvořte pro ně zajímavé a čtivé texty. Nejde jen o obsah, ale také o barvy a fonty. Vyhněte se raději extrémům, jako fonty volte nejlépe ty osvědčené, jako je třeba arial nebo georgia. Důležitý je také kontrast, obvykle platí, že nejlépe čitelný je černý text na bílém pozadí. Písmo by nemělo být příliš malé, protože řada lidí nemá dobrý zrak a nebo má horší monitor. Také zvýrazněte slova nebo fráze, které vám připadají důležité, protože pak si jich lidé snáze všimnou.

5. Snažte se vyvolat akci
Než vytvoříte jakoukoliv stránku, tak se vždy nejprve zeptejte jaký bude její cíl. Pokud na ní někdo přijde, co by měl udělat. Má vám zavolat? Nechat vzkaz? Pokud ano, je potřeba, aby byly potřebné prvky na stránce co nejlépe viditelné. Tedy jak telefonní číslo, tak třeba box pro zanechání vzkazu. Pokud má návštěvník něco koupit, vytvořte velké a výrazné tlačítko pro nákup. Nenechte návštěvníky bloumat, jasně jim vždy ukažte, jaký cíl určitá stránka má a cestu za jeho splněním jim co nejvíce usnadněte.

Článek byl inspirován materiály dodanými agenturou WhiteHat.cz, jejíž specializací je tvorba webů a webových stránek.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


devět − čtyři =

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz