Jak využít technologie pro hledání nových zákazníků?

Albert Ryba | 14.01.2015 | Aktuality, Internet a služby | Žádné komentáře

Stále více firem v segmentu B2B cítí potřebu efektivněji vyhledávat své zákazníky a obchodní partnery. Jen tak lze totiž na současném silně konkurenčním českém i evropském trhu prosperovat. Ve spolupráci s odborníky jsme pro vás připravili několik tipů a metod pro efektivní akvizici nových zákazníků.

Nákup leadů – pozor na kvalitu
Velmi účinnou metodou pro získávání nových zákazníků může být nákup kontaktů, takzvaných leadů, od některé z firem či agentur, jež se na jejich získávání specializují. Je ale dobré pamatovat na skutečnost, že kvalitním leadem je jen kontakt na takovou firmu či fyzickou osobu, která poptává vaše služby, nebo se alespoň zajímá o produkty ve vašem oboru. Právě kvalita databáze leadů bývá často problematická a nejsou výjimkou případy, kdy je většina takto nakoupených kontaktů naprosto bezcenná. Naopak při nákupu kvalitních leadů se připravte na cenu desítek i stovek korun za kontakt.

Pracujte efektivně s firemním webem
Je asi samozřejmé, že váš firemní web obsahuje sekci s kontakty a třeba i formulář, jehož prostřednictvím vám mohou zájemci o vaše služby snadno odeslat poptávku. S návštěvníky webu lze ale pracovat daleko aktivněji a efektivněji. Moderní internetové služby umožňují například snadno dohledat firmy, které se o váš web zajímají a přitom vás ještě samy aktivně nekontaktovaly. „Cílená akvizice potenciálních zákazníků, kteří již navštívili váš web, je o desítky procent efektivnější než běžné oslovování naslepo,“ sdělil Jaroslav Holý ze společnosti Imper.

Nechte zákazníky, aby vás snadno našli
Mnoho firem celkem dobře zvládá oslovovat potenciální zákazníky aktivně, je ale dobré pamatovat také na opačnou stranu problematiky a být na internetu dobře k nalezení. Aby vás možní budoucí zákazníci mohli na internetu snadno vyhledat, je nutné jim nabídnout hlavně kvalitní webový obsah. K němu vám pomůže nejen dobře strukturovaný web, ale také například firemní blog. Všude tam totiž mohou budoucí zákazníci hledat informace o vašich službách. Dobře viditelné kontakty a poptávkové formuláře pravděpodobnost získání nového zákazníka také zvyšují, nejsou ale všemocné a i zde mohou pomoci různé další aplikace.

Vzdělávejte trh a buďte autorita
S předchozím bodem souvisí rovněž další strategie, která se většině firem v B2B segmentu vyplácí. Mnoho nových kontaktů na potenciální zákazníky lze získat pomocí cílené edukace trhu. V závislosti na oboru podnikání se může vyplatit nabídnout zájemcům výměnou za kontakt či další údaje různé elektronické příručky nebo třeba instruktážní video. Takto si můžete postupně vybudovat databázi zájemců o váš obor a tedy i o vaše služby. Mnoho firem také z těchto důvodů pořádá různé eventy, konference a workshopy nebo třeba zaštiťuje doprovodný program na odborných veletrzích. V ekonomice služeb a znalostí se totiž vždy vyplatí působit jako odborná autorita v oboru.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


osm − = tři

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz