Trendy v podnikovém softwaru pro rok 2015

Albert Ryba | 14.01.2015 | Analýzy, Software | Žádné komentáře

Jaké trendy v oblasti podnikového softwaru budou mít největší vliv v letošním roce? Seznamte se s názory předních odborníků na toto téma. Lze se jimi inspirovat zejména pro plánování čerpání rozpočtů a strategii nasazování nových softwarových řešení ve firmě.

1. Hybridní cloudy proniknou do mainstreamu
Chris Wolf, CTO ze společnosti VMware, říká, že rok 2014 podle něj přinesl nástup tzv. multicloudové strategie a v letošním roce tento trend bude pokračovat. Ředitelé IT podle něj budou hledat flexibilitu, kterou jim hybridní multicloudová řešení mohou nabídnout a tato architektura kombinuje prakticky to nejlepší, co mohou firmy pro svoje aplikace a služby získat.

Také Marc Malizia, CTO ze společnosti RKON Technologies, tvrdí, že cloud byl sice již aktuálním tématem uplynulých let, přesto ale letos dojde k dalšímu nárůstu, k využívání nových cloudových služeb a k adopci hybridního modelu, kdy se využívají jak cloudové služby od různých externích dodavatelů, tak i vlastní (privátní).

2. Rozšíření modelu předplatného podnikového softwaru
Konkurenční tlaky působí na ceny podnikového softwaru. Místo klasické licence se proto budeme stále častěji setkávat s modelem předplatného. Alespoň to tak předpokládá Engin Kirda ze společnosti Lastline. Firmy již nebudou ochotné platit velké sumy za dlouhodobé licence, ale stále častěji budou preferovat model nákupu na uživatele nebo na rok. Tímto směrem se budou vyvíjet nejen ceny aplikací pro koncové uživatele, kde je uvedený trend ostatně již nějakou dobu vidět, ale nově stále více i ceny „velkých podnikových řešení“, jako jsou třeba systémy pro správu datových center, pro správu mobilních zařízení či třeba pro detekci úniku dat. Tento model má podle něj výhodu v lepší předpovídatelnosti a škálovatelnosti.

3. Nárůst plnohodnotných mobilních podnikových aplikací
Podle Marka Seemanna, CEO společnosti Synety, se rok 2015 stane bitevním polem mezi mobilními podnikovými aplikacemi. Největší souboj pak očekává ve sféře mobilního CRM, kde působí velcí hráči a jsou si vědomi potenciálu, jenž se zde nabízí. Ostatně řeba Salesforce.com v roce 2014 investovalo nemalé prostředky do vývoje svojí mobilní aplikace a také do integrace s partnerskými řešeními.

Cílem je podle Seemanna nabídnout srovnatelnou funkcionalitu mobilní aplikace jako u standardních webových produktů, nemá jít tedy o tzv. odlehčená řešení, známá z uplynulých let. Důvodem tohoto posunu je nejen nárůst možností mobilních zařízení v nedávné době, ale i trend, kdy zaměstnanci tráví v kancelářích stále méně času a je potřeba, aby mohli kdykoliv využívat podniková řešení a také bezpečně komunikovat se svými kolegy.

4. ERP ve znamení in-memory computingu
řešení jako SAP Hana či Oracle In-Memory Application se stanou měřítkem deferenciace ERP produktů, zejména ve velkých podnicích. Alespoň to předpovídá Glenn Johnson, viceprezident společnosti Magic Software Enterprises. Podle něj tak vznikne ostrá dělící linie mezi ERP systémy využívající in-memory řešení a mezi zbylými. A velké firmy, které chtějí patřit mezi lídry ve svém oboru, se budou snažit nasadit právě ta řešení, která jim přinesou konkurenční výhodu. Což bude první zmíněná skupina.

5. Open source řešení posílí
Open source řešení mají v podnicích již svoje pevné místo a Ali Ghodsi ze společnosti Databricks tvrdí, že letos dojde k útoku i na oblasti, které byly dosud v rukou tzv. proprietárních dodavatelů. Má jít třeba o řešení pro datové sklady (DWH) či business intelligenci (BI). Rok 2015 má tedy být ve znamení dalšího posilování open source v korporátní sféře a třeba z ekosystému spojeného s Hadoopem by se v roce 2020 měl stát 25miliardový byznys.

6. Business intelligence bude intuitivnější
Výrobci BI řešení chystají pro letošní rok posun v oblasti snazší práce a vizualizace dat ve svých řešení. Je o tom alespoň přesvědčen James Richardson, business analytik společnosti Qlik, podle nějž se dlouhodobě objevují hlasy po snáze použitelných BI řešeních – tedy po tzv. samoobslužných produktech BI. Klíčem je podle něj lepší vizualizace dat, přirozenější grafy a snadno čitelné tabulky, které umožní uživatelům jednoduše porozumět datům a zbořit tak existující hranice a překážky.

7. Sociální inteligence pomůže byznysu
Ellie Fieldsová, viceprezidentka Tableau Software, tvrdí, že v roce 2014 začaly firmy ve větším měřítku analyzovat sociální data. Cílem je získat z nich znalosti důležité pro svoje podnikání. V roce 2015 má tento trend pokračovat, sledování konverzací na sociálních sítích má firmám s předstihem ukázat co jsou aktuální trendy a o co se jejich zákazníci zajímají. Sociální inteligence má firmě pomoci lépe reagovat na žádosti a potřeby zákazníků a být tak více konkurenceschopná.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


devět − = pět

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz