Gartner: Firmy nejsou připraveny na Internet věcí

Albert Ryba | 06.02.2015 | Analýzy, Internet a služby | Žádné komentáře

Podle analytiků společnosti Gartner očekává více než 40 procent organizací, že na ně bude mít zásadní dopad fenomén Internetu věcí (IoT). Jen málo podniků a organizací ale důsledně řídí své aktivity v oblasti IoT.

Více než 40 procent organizací očekává, že Internet věcí (Internet of Things – IoT) změní jejich obchodní modely, nebo přinese nové zdroje příjmů či úspor již v krátkodobém horizontu (během následujících tří let). V dlouhodobém horizontu (více než pět let) to předpokládá dokonce 60 procent organizací. V novém průzkumu, který na toto téma zpracovali analytici společnosti Gartner, nicméně zástupci dotazovaných organizací říkají, že zatím nemají nastaveny jasné modely řízení či rozvoje aktivit v oblasti IoT.

„Průzkum potvrdil, že IoT je velmi nevyspělou oblastí a řada organizací s ním teprve začíná experimentovat,” vysvětluje Nick Jones, viceprezident a analytik společnosti Gartner. „Jen malá část již nasadila řešení IoT do praxe. Nicméně klesající ceny za připojení a výpočetní výkon znamenají, že existuje jen málo ekonomických důvodů proč nepřidat senzory nebo schopnost komunikovat i do výrobků, které stojí řádově jen desítky dolarů. Skutečnou výzvou v oblasti IoT není schopnost udělat výrobek “chytrým”, ale rozumět obchodním příležitostem, které chytré produkty a jejich ekosystémy nabízejí.”

Jedním z indikátorů, které naznačují do jaké míry se ta která organizace na IoT již připravila, je to, zda mají pro tuto oblast vedoucí pracovníky v technologické a byznysové oblasti. Z výsledku průzkumu vyplývá, že takový krok učinila méně než čtvrtina dotazovaných organizací (ať už v podobě zvláštního oddělení, nebo aktivit napříč stávající strukturou organizace).

„Přestože konkrétní osoba řídící aktivity v oblasti IoT není nutností, vedení a vize jsou v této oblasti velmi důležité,“ říká Steve Kleynhans, viceprezident pro průzkum ve společnosti Gartner. „Očekáváme, že podstatná část organizací ustanoví v této oblasti v následujících třech letech jasné vedení, případně centra excellence pro IoT, neboť se musí seznámit s řadou nových technologií a dovedností.“

Řada dotazovaných má pocit, že vrcholné vedení jejich organizací prozatím dostatečně nechápe potenciální dopad IoT, postoje k tomuto fenoménu se navíc výrazně liší podle odvětví. Pozadu jsou zejména veřejná správa, školství, bankovnictví a pojišťovnictví. Naopak v odvětvích telekomunikace a obecně oblasti služeb byly z hlediska chápání IoT nejvyšším vedením známkovány nadprůměrně.

Průzkum probíhal v říjnu 2014 a bylo v něm dotazováno na 463 vedoucích pracovníků v oblasti IT a byznysu, kteří mají znalosti a přehled o strategiích IoT ve svých organizacích.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


devět − pět =

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz