Phishing se zaměřuje na krádeže finančních dat

Albert Ryba | 12.02.2015 | Aktuality, Analýzy, Bezpečnost | Žádné komentáře

Více než čtvrtina, konkrétně 28,8 %, phishingových útoků v roce 2014 byla zaměřena na krádež finančních dat od uživatelů. Oproti předchozímu roku je to sice o 2,7 procentního bodu méně, ale hlavně proto, že kybernetičtí zločinci přesměrovali svou pozornost z bank na platební systémy a internetové obchody. Analýzu zveřejnila Kaspersky Lab ve své zprávě o finančních kybernetických hrozbách Financial Cyber-Threats in 2014.

- Kybernetičtí zločinci zneužili jména známých bank v 16,3 % útoků (v roce 2013 to bylo 22,2 %).
- 5,1 % odhalených phishingových útoků spadá do kategorie platebních systémů, v Česku je to dokonce 7,2 %.
- Jména známých internetových obchodů byla zneužita v 7,3 % případů (6,5 % to bylo v roce 2013).
- Poměr finančního phishingu odhaleného na systémech Mac se zvýšil o 9,6 procentního bodu na 48,5 % případů.

Phishing, nebo také česky rhybaření, je druhem internetového podvodu, při němž se kybernetičtí zločinci snaží nalákat uživatele, aby jim poskytli svá data (přihlašovací údaje či další osobní informace) tak, že vytvoří falešné stránky imitující známé internetové zdroje.

V kategorii platebních systémů útočili kybernetičtí zločinci na uživatele karet Visa (31 %), PayPal (30 %) a American Express (25 %). V kategorii internetových obchodů vede stále Amazon s 32 %, i když zaznamenal pokles o 29 procentních bodů. Analytici to připisují faktu, že se tyto firmy snaží s podobnými podvody ve velké míře bojovat. Útočníci proto hledají nové cíle – například v roce 2014 narostl počet phishingu cílícího na stránky prodávající letenky.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


− tři = pět

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz