Počet firemních mobilních zařízení enormně vzrostl

Albert Ryba | 11.02.2015 | Analýzy, Mobilita | Žádné komentáře

Společnost Citrix zveřejnila zprávu Citrix Mobile Analytics pro první polovinu roku 2015. Poprvé zpráva Mobile Analytics Report zohledňuje jak koncové, tak i podnikatelské trendy v oblasti mobility. Přináší tak data z různých odvětví podniků i provozovatelů mobilních sítí.

Zpráva nabízí vhled do nejnovějších trendů, které ovlivňují běžné uživatele, firmy i mobilní provozovatele napříč celým mobilním ekosystémem. Klíčová zjištění ze zprávy zahrnují následující  závěry:

Počet firemních zařízení se téměř zdvojnásobil
Počet firemně spravovaných zařízení se meziročně zvýšil o 72 procent a regionální i vertikální trendy jasně říkají, že iOS je dominantní firemní mobilní platformou v 64 procentech případů po celém světě, Android získává na popularitě v Asii a Windows je v regionu EMEA (16 procent) dvakrát více populární než v Severní Americe (7 procent). Hlubší analýza také ukazuje, že se rozložení platforem liší podle odvětví. Ve finančním sektoru tvoří zařízení s iOS 71 procent, zatímco v oblasti zdravotnictví tvoří zařízení s operačním systémem Android až 39 procent. Nejnovější poznatky také odhalují trend zamítání nebo naopak povolování určitých funkcí jednotlivým pracovníkům, čímž se zvyšuje produktivita napříč celou organizací. Je to znak narůstající sofistikovanosti v tom, jak společnosti spravují a posilují oblast mobility.
 
iPhone 6 Plus generuje 2x více dat než iPhone 6
Uživatelé vlastnící iPhone 6 Plus využívají dvakrát více dat než uživatelé iPhonu 6. Rozdíl se přisuzuje tomu, že na větším displeji sledují uživatelé videa častěji. Koncoví uživatelé i IT oddělení podniků se musí zaměřit na to, jak mobilní zařízení velikosti phabletu ovlivňují finanční útratu za stažená data a firemní rozpočet.

Užívání mobilů je stále více ovlivněno videem
Objem stahovaných dat roste a stále větší podíl z něj tvoří video. Pro ilustraci, všech pět nejoblíbenějších mobilních her podle posledních žebříčků obsahuje video, v porovnání s pouhými dvěma hrami z pěti nejoblíbenějších v prvním čtvrtletí roku 2014. Dále se více než zdvojnásobil sportovní obsah zhlédnutý na mobilních zařízeních, z 21 procent ve 3. čtvrtletí roku 2014 až na 50 procent v 1. čtvrtletí roku 2015. Protože se video na mobilu stalo všudypřítomným, jeho optimalizace hraje klíčovou roli jak pro uživatelskou, tak i firemní zkušenost.

Data z této zprávy byla anonymně sesbírána od mobilních uživatelů i od zákazníků společnosti Citrix z celého světa. Průzkum zahrnuje data z reportovacího řešení Citrix ByteMobile a z řešení XenMobile pro správu mobilních zařízení.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


pět − čtyři =

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz