Uživatelé nemají důvěru v mobilní aplikace

Albert Ryba | 06.02.2015 | Aktuality, Bezpečnost, Mobilita, Software | Žádné komentáře

Organizace MEF, globální komunita pro mobilní obsah a obchod, oznámila výsledky své třetí každoroční studie Global Consumer Trust Report.  Zpráva vytvořená ve spolupráci se společností AVG Technologies analyzuje data získaná od 15 000 mobilních uživatelů v 15 zemích. Studie zkoumá zásadní oblasti důvěry uživatelů, ochrany soukromí, transparentnosti, bezpečnosti a také to, jak tyto faktory ovlivňují chování mobilních spotřebitelů od nákupu nového zařízení až po stahování aplikací či placení za zboží a služby.

Nedůvěra zůstává zdaleka největší překážkou růstu v odvětví mobilního obsahu a obchodu. 40 % respondentů uvedlo, že nedostatek důvěry je faktorem číslo jedna odrazujícím od častějšího stahování čehokoliv. To platí obzvláště pro aplikace – kde téměř polovina respondentů (49 %) upřesnila, že nedůvěra jim zabránila ve stažení aplikace či v jejím používání po instalaci. Více než jedna třetina (34 %) řekla, že jim nedůvěra brání v koupi jakýchkoli mobilních aplikací nebo služeb.

Společně s touto rostoucí nedůvěrou odhalila studie i nárůst neochoty sdílet s aplikacemi osobní údaje, jako je aktuální umístění, kontaktní informace nebo zdravotní záznamy. 72 % mobilních uživatelů řeklo, že se jim nechce sdílet tyto informace a téměř dvě pětiny (39 %) to nikdy neudělaly.

S tím je spojena potřeba zdokonalení způsobu, jakým aplikace komunikují o datech, které schraňují. Mnoho spotřebitelů si myslí, že za ochranu jejich osobních údajů by měly nést větší zodpovědnost obchody s aplikacemi a výrobci zařízení. 30 % respondentů potvrdilo, že by zvýšilo důvěru v mobilní platformy a 63 % že transparentnost považují za důležitou či extrémně důležitou (v porovnání s loňskými 49 %).

Míra obrany na straně uživatelů však také na všech frontách poklesla. Méně lidí tráví čas čtením popisů v obchodech s aplikacemi, dlouhých dokumentů o pravidlech soukromí uživatele, nebo žádáním svých blízkých o radu. Nejpopulárnější metodou (31 %) obrany je pak stažení aplikace na ochranu soukromí.

I když výsledky ukázaly, že obecné povědomí o hrozbách malwaru roste – většina dotázaných připustila, že se jich týká –, klesla míra opatrnosti. Pouze 48 % respondentů uvedlo, že by je hrozba škodlivého softwaru donutila rozmyslet si stažení aplikace (v porovnání s loňskými 74 %).

Andrew Bud, předseda organizace MEF Global, říká: „Důvěra je nejdůležitějším aktivem každé firmy a mobilní ekosystém musí být postaven na jejích základech. Závisí na tom udržitelnost mobilního odvětví. Jak se mobilní zařízení a služby zdokonalují, budou spotřebitelé přikládat firmám mnohem vyšší zodpovědnost. Naše letošní zpráva Consumer Trust Report zdůrazňuje, jak se problémy s důvěrou projevují v chování spotřebitelů na rozdílných trzích. Je naprosto zřejmé, že hráči mobilního odvětví musí se spotřebiteli vytvářet rovná partnerství s důvěrou jako jejich ústřední součástí. Důvěru si ale firma musí zasloužit důsledným prosazováním transparentnosti, bezpečnosti a ochrany soukromí v každé mobilní interakci.“

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


osm + = sedmnáct

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz