Gartner: Trh s CRM softwarem intenzivně roste

Albert Ryba | 27.05.2015 | Analýzy, Software | Žádné komentáře

Podle analytické společnosti Gartner narostl světový trh software pro řízení vztahů se zákazníky (CRM, Customer Relationship Management) v minulém roce o 13,3% a dosáhl tak objemu 23,2 miliardy dolarů.

Na deset největších dodavatelů CRM řešení přitom připadalo plných 60 % tržního podílu (tedy asi 14 miliard dolarů), v jejich pořadí se od roku 2013 neodehrály žádné významnější změny. Z první pětice stojí za zmínku, že společnosti Salesforce a Microsoft rostly rychleji než tempo trhu a jejich podíly se meziročně zvýšily. Pokles podílu naopak zaznamenala v první pětici společnost Oracle.

Výsledky velkých hráčů nicméně souvisí i s nákupy jejich menších konkurentů, jak vysvětluje Joanne Correirová z Gartneru: „Velcí dodavatelé využili akvizice k posílení svých pozic na nových trzích a obohacení funkčnosti svých řešení. Pozorovali jsme pokračující konsolidaci trhu a cenové války mezi velkými dodavateli ve snaze zabránit odchodu zákazníků ke konkurenci a udržet si tak příjmy z poplatků za technickou podporu.“

Výdaje na CRM software dle dodavatelů, celosvětový obrat za rok 2014 (milony dolarů)

Dodavatel

2014

Obrat

2013

Obrat

2014 Market

Podíl (%)

2013 Market

Podíl (%)

Salesforce

4 268,5

3 330,2

18,4

16,3

SAP

2 809,4

2 621,3

12,1

12,8

Oracle

2 115,2

2 060,8

9,1

10,1

Microsoft

1 438,6

1 181,8

6,2

5,8

IBM

873,1

792,1

3,8

3,9

Ostatní

11 681,9

10 474,7

50,4

51,1

Celkem

23 186,7

20 460,9

100

100

Zdroj: Gartner, květen 2015

Více než polovina celosvětového obratu CRM (52,3 %) připadá na severoamerický kontinent, který společně se západní Evropou představuje bezmála čtyři pětiny (78,6 %) trhu CRM. Oba trhy rostly dvouciferným tempem, nejrychlejší nárůst (o 18,7 %) byl nicméně v rozvíjejících se ekonomikách asijsko-pacifického regionu.

Z hlediska typu řešení již cloudové alternativy představují téměř polovinu celého trhu: „Silná poptávka po SaaS CRM znamená, že na tuto formu připadá již 47 % celého obratu z CRM software. Zájem přichází od firem všech velikostí, které hledají řešení, jež je snadnější a rychlejší nasadit a dosáhnout tak rychleji návratnosti investic, než při modernizaci tradičních systémů, nasazování nových klasických aplikací nebo potřebě doplnit škálu funkcí,“ dodává Joanne Correirová.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


+ osm = jedenáct

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz