Co je Lead Management System a k čemu je dobrý?

Albert Ryba | 29.06.2015 | Aktuality | Žádné komentáře

Pojem Lead Management System se stal – zejména pro firmy působící v oblasti obchodu a služeb –  poměrně zažitým termínem. Leady jsou pro firmy cennou devizou a je logické, že se snaží pro rozvoj svého byznysu získávat stále nové a rozvíjet ty stávající. Nicméně v praxi snadno zjistíme, že firmy si pod tímto pojmem představují různé věci a někdy ani přesně netuší, co by jim měl skutečně fungující Lead Management System (LMS) přinášet. Podívejme se tedy na to, jaké funkce by LMS měl plnit.

Lead Management System lze definovat jako ucelený a standardizovaný proces kontroly a správy budoucích obchodních příležitostí. A to od jejich získání (vygenerování), přes prodej či poskytnutí určité služby až po dlouhodobý obchodní vztah. Data vytvořená v rámci tohoto procesu jsou použita k trvalému měření efektivity marketingově-obchodních aktivit firmy.

Kvalitní LMS je tedy aplikace, která by měla mít následující funkce:

Přenos leadů online – veškerá data jsou tak dostupná okamžitě odkudkoliv. O nových leadech je poskytnuta notifikace.

Možnost okamžité reakce – pro úspěšné využití získaného leadu je potřeba minimalizovat prodlevu od získání kontaktu po oslovení potenciálního klienta. Čím je reakce rychlejší, tím je větší pravděpodobnost, že klient zareaguje pozitivně.

Sjednocování získaných dat – pokud jsou leady sbírány z různých kanálů, je potřeba sjednotit vstupy do jednotné podoby, se kterou se pak dá lépe pracovat.

Monitorování a vyhodnocování leadů – pro práci s vygenerovanými leady je potřeba mít možnost nejen přehledu, ale i změny parametrů kampaně, testovat či optimalizovat media mix pro následující kampaně.

Sledování úspěšnosti a zlepšování zákaznického servisu – kvalitní LMS by měl umožňovat sledovat kvalitu práce s kontakty na úroveň jednotlivých obchodníků. To vede k celkovému růstu efektivity servisu i prodejů.

Eliminace e-mailové distribuce leadů – leady by měly být kompletně dostupné on-line, nikoliv rozesílané v dávkách po e-mailech. Jen tak budou mít všechny osoby přístup ke všem aktuálním kontaktům.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


čtyři − = dva

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz