Studie: Soukromí má pro uživatele mobilních aplikací hodnotu

Albert Ryba | 11.01.2016 | Analýzy, Mobilita | Žádné komentáře

Globální obchodní asociace Mobile Ecosystem Forum (MEF) ve spolupráci se společností AVG Technologies oznámila výsledky své studie Global Consumer Trust Report, která každoročně zkoumá postoje a trendy spojené s ochranou soukromí a zabezpečením mobilních technologií na vzorku více než 5 000 uživatelů z osmi zemí po celém světě.

Studie Global Consumer Trust Report 2016 odhalila, že více než jednu třetinu (36 %) spotřebitelů od stahování a používání více mobilních aplikací a služeb odrazují obavy o soukromí a zabezpečení. Důvěra uživatelů tedy v každoročních průzkumech již počtvrté figuruje jako hlavní bariéra pro růst mobilního ekosystému. 52 % respondentů v osmi zemích podezřelé aplikace odstraňuje, více než třetina (38 %) je přestane používat a pětina (21 %) zanechá negativní hodnocení nebo varují své známé.

Navíc je čím dál tím méně uživatelů ochotno sdílet své osobní údaje s poskytovateli mobilních aplikací a služeb. V roce 2013, 21 % dotázaných uvedlo, že jim nikdy nevadilo tyto informace zanést do aplikace. O dva roky později, v roce 2015 toto číslo spadlo na pouhých 6 %. Přitom počet těch, kteří sdílejí své osobní údaje neradi a jen protože to aplikace vyžaduje, vzrostl na
41 % z loňských 33 %.

Téměř polovina respondentů (47 %) by pak byla ochotna si připlatit za aplikace, které by garantovaly, že sebrané informace nebudou sdílet se třetími stranami. 17 % dotázaných by pak za aplikaci rádo zaplatilo více než 10 % navíc, pokud by měli jistotu, že jsou jejich údaje chráněny.

Když dojde na zabezpečení mobilních zařízení, 23 % uživatelů, kteří své přístroje chtějí zabezpečit, tak činí více než jednou metodou, přičemž použití biometriky vzrostlo z roku na rok ze 7 na 11 %. Nicméně 21 % respondentů studie MEF stále neplánuje učinit žádné kroky k zabezpečení svého zařízení, což naznačuje, že osvěta uživatelů má před sebou stále ještě spoustu práce.

Výkonná ředitelka asociace MEF, Rimma Perelmuter dodala: „Naše čtvrtá studie Global Consumer Trust Report zdůrazňuje významné důsledky zvětšujících se obav spotřebitelů ohledně soukromí a zabezpečení v mobilním ekosystému. Trendy v chování spotřebitelů, kdy aplikace vymazávají nebo přestávají používat, jsou jasné ukazatele toho, že se naše odvětví musí více přičinit v otázkách transparentnosti, aby si vytvořilo se spotřebiteli udržovaný vztah založený na důvěře.“

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


dva + = jedenáct

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz