Co nabídnou firmám nové MS Office 2016?

Albert Ryba | 03.03.2016 | Software | Žádné komentáře

Která firma by nepotřebovala zlepšit komunikaci nebo ještě lépe zabezpečit svá citlivá data? Nová verze kancelářských programů Microsoft nabízí několik výrazných vylepšení, která jsou užitečná zejména pro firemní zákazníky. Pohled na tyto novinky a přínosy shrnuje lektor Počítačové školy Gopas Tomáš Krejčí.

Office 2016 je lépe disponován pro práci v týmu, integruje do sebe (již nyní nebo v blízké budoucnosti) některé podnikové funkce Office 365 jako Groups a Planner, nabízí lepší kontrolu nad tím, aby nedocházelo k úniku citlivých firemních dat do nepovolaných rukou. Proto je poměrně důležité, aby se tyto funkce naučili využívat jak IT správci ve firmách, tak koncoví uživatelé.

„V současné době se nová verze kancelářského balíku Microsoft Office začíná výrazněji prosazovat u firemních zákazníků. V případě Office 2016 se nejedná o záplavu drobných novinek, jako tomu bylo u předchozí verze. Jde spíše o několik nových funkcionalit, které pro leckoho mohou mít zásadnější význam, pokud jsou dobře zvládnuté,“ hodnotí Tomáš Krejčí z Gopasu. „Proto doporučujeme firmám při pořízení Office 2016 investovat i do toho, aby jeho možnosti uměli jejich zaměstnanci plně využít. Naše školení jsou koncipována tak, aby frekventanti získali přehled o konkrétních aplikacích nových funkcí v praktických příkladech a uměli je potom sami používat,“ uzavírá Tomáš Krejčí.

V čem jsou hlavní změny pro firemní zákazníky? Především výše zmíněná týmová spolupráce, nové možnosti pro zabezpečení aplikací i dat a přístup ke sdíleným zdrojům. Jmenujme například zahrnutí některých funkcí z někdejších Office 365 Groups přímo do Outlooku a s tím související jednotné uživatelské rozhraní bez ohledu na koncové zařízení, co-aut¬ho¬ring ve Wordu, PowerPointu a OneNote, nebo integraci Skype do té míry, že můžete chatovat, sdílet obrazovky a uskutečňovat videohovory přímo z dokumentů. Značných změn se dočkaly i nástroje pro plánování času a projektový management. Výrazné je ještě užší provázání desktopových aplikací s online službami (SharePoint, OneDrive, OneDrive pro firmy) a významné přizpůsobení aplikací mobilním dotykovým zařízením.

Na novinky narazíme i v jednotlivých aplikacích. Podstatné změny se dočkali uživatelé v Excelu, především na kartě Data. Microsoft roky pracoval na vývoji volitelně stažitelných a instalovatelných doplňků rozšiřujících možnosti aplikace (PowerQuery, PowerPivot, aj.). V Excelu 2016 se některé tyto funkcionality stávají integrální součástí programu, jiné jsou sice stále ve formě doplňků, ale nově jsou již standardně instalovány. Běžné uživatele zaujmou především nové možnosti pro sdílení a hromadné úpravy dokumentů v reálném čase. Vrací se také „chytrá nápověda“, i když s upovídanou svorkou už se nepotkáte, v rámu okna najdete našeptávač nástrojů zvaný Tell me. Dále už jen telegraficky – rovnice „od ruky“ ve Wordu, nové typy grafů v Excelu, možnost nahrávat dění na obrazovce v PowerPointu.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


šest − tři =

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz