Orientace na lidské zdroje zlepšuje konkurenceschopnost firem

Albert Ryba | 14.10.2016 | Analýzy | Žádné komentáře

V digitální ekonomice uspějí především firmy, které uplatní přístup typu „people first“ – tedy s výraznou orientací na lidské zdroje – jak vyplývá ze zprávy shrnující globální trendy společnosti Accenture. Technologický pokrok jde dopředu nečekaně rychlým krokem a dramaticky mění pojetí pracovní síly.

Společnosti, které vybaví své zaměstnance, partnery a zákazníky novými dovednostmi, mohou inovace plně kapitalizovat. Získají tak jedinečné podmínky pro uplatnění nových nápadů, vývoj nejmodernějších produktů a služeb, a naruší stávající stav.

Ve studii Technologická vize 2016 analytici společnosti Accenture identifikovali pět technologických trendů, které jsou pro digitální úspěch zásadní. Slovo digitální zahrnuje i lidské zdroje a úhelným kamenem letošní Vize je idea „lidé především“. Společnosti, které přijmou digitalizaci, by měly podpořit kontinuální vzdělávání svých pracovníků a získávání nových dovedností, aby z technologií získali co nejvíce a mohly generovat lepší obchodní výsledky.

V doprovodném průzkumu mezi více než 3 100 obchodními a IT výkonnými pracovníky po celém světě společnost Accenture zjistila, že 33 % globální ekonomiky už je ovlivněno digitalizací. Navíc 86 % dotazovaných předpokládá, že se postup technologických změn zvýší rychlým nebo nečekaným způsobem v průběhu následujících tří let.

Zpráva společnosti Accenture ukazuje, že firmy jsou často zaskočeny rychlým postupem technologických změn a zažívají „digitální kulturní šok“ ve snaze udržet krok s konkurencí. Společnosti však mohou implementovat přístup „lidé především“, který jim umožní vytvářet nové obchodní modely, jež digitální změny využijí.

Jedním z příkladů je společnost GE, která stanovila nový přístup s názvem FastWorks, a vytvořila užší propojení mezi zaměstnanci a zákazníky, čímž dosáhla rychlého rozvoje inovativních řešení, která se rychle prodávají, protože splňují vysoká očekávání klientů. Virgin America, jediná letecká společnost v Sillicon Valley, šla ještě dále, a spolupracuje se zákazníky v programu frequent flyer – loajalitu zaměstnanců odměnila možností nákupu akciových opcí ještě předtím, než vstoupila na burzu.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


− sedm = jedna

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz