České e-shopy čekají růst obratu, chtějí získat nové zákazníky

Albert Ryba | 28.03.2017 | Aktuality, Internet a služby | Žádné komentáře

Podle nedávno publikovaného průzkumu konzultační společnosti Acomware rostl v loňském roce obrat 88 % českých e-shopů. Výhled na letošní rok mají internetoví obchodníci ještě optimističtější – růst obratu očekává 89 % e-shopů. Za hlavní zdroj dalšího růstu považují internetoví podnikatelé získávání nových zákazníků, rozšíření sortimentu a lepší marketing. Asociace pro elektronickou komerci (APEK) odhaduje letošní obrat e-shopů na 115 miliard korun.

Tržby internetových obchodů tvoří téměř 10 % celkového objemu maloobchodního prodeje v České republice a tento podíl každým rokem dále roste. Čeští zákazníci jsou ovšem stále náročnější na kvalitu služeb poskytovaných e-shopy – ať už jde o pohodlí při nákupu po internetu, nebo šíři a kvalitu služeb spojených s dodávkou zboží. Vybudování úspěšného e-shopu je velmi náročné nejen z hlediska logistiky či marketingu, ale především pokud jde o technologickou platformu, na které internetový obchod spolehlivě poběží. Kvalitní e-shopová platforma musí poskytovat pokročilé služby nejen zákazníkům, ale také provozovateli webu.

Aktuální e-shopové platformy například musejí podporovat různé typy plateb za zboží (dobírka, platební brány, spotřebitelské úvěry a jiné) a samozřejmě i napojení na systém elektronické evidence tržeb (EET). Samozřejmostí by ale mělo být též automatické zálohování dat celého e-shopu, aby obchodník v případě výpadku hardwaru nepřišel o cenné informace o objednávkách svých zákazníků a rozsáhlou databázi nabízených produktů. Provozovatelům internetových obchodů pomáhá i možnost zobrazení cen v různých měnách, pokročilá správa objednávek nebo možnost rychlého vytváření celých e-shopů i stránek jednotlivých produktů s pomocí připravených šablon.

Čeští zákazníci jsou velmi nároční na komfort při nakupování na internetu a provozovatelé českých e-shopů mají stále výraznější konkurenci v podobě obřích globálních obchodníků. Aby do svého internetového obchodu přilákali nové zákazníky, musejí čeští prodejci maximálně optimalizovat proces nákupu, například nabídkou různých variant zboží, souvisejících produktů nebo co nejdetailnějším filtrováním a výkonným vyhledáváním zboží v e-shopu. Zákazníci dnes hledají e-shopy s maximálně komfortním uživatelským rozhraním, rychlým vyhledáním zboží s detailním popisem a kvalitními fotografiemi a samozřejmě i zobrazením informace o skladových zásobách. Jestliže si obchodník zvolí kvalitní e-shopovou platformu, nebude pro něj splnění těchto požadavků pracné ani finančně náročné.

Jen slevy nestačí
Pro e-shopy jsou extrémně důležití především vracející se zákazníci, kteří nejdou primárně po absolutně nejnižší ceně za dané zboží na trhu, ale spíše ocení úplnost informací a kvalitu služeb poskytovaných obchodníkem. Mezi hlavní faktory úspěšnosti patří především:

* Kvalitní popisky a fotografie nabízených produktů, které jsou důležité nejen pro zákazníky e-shopu, ale rovněž i pro internetové vyhledávače.

* Přehledné řazení produktů do kategorií a rychlé vyhledávání pro maximální usnadnění výběru zboží.

* Rychlý nákup bez zdlouhavé registrace, jelikož zákazníci při prvním nákupu velmi neradi vyplňují rozsáhlé formuláře s těmi údaji, které obchodník pro vyřízení objednávky nepotřebuje.

Kvalitní platforma pro provozování e-shopů podpoří obchodníka při vybudování efektivně fungujícího internetového obchodu, připraveného na nákupy nejen z počítačů, ale i ze smartphonů a tabletů. Služby takové platformy lze čerpat na základě měsíčního předplatného v řádu stokorun, takže se spuštění vlastního e-shopu obejde i bez vysoké vstupní investice.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


− čtyři = nula

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz