Děsivé chování Vodafonu k uživatelům Oskarty v praxi

Martin Noska | 03.11.2017 | Internet a služby, Mobilita | 1 komentář

V uplynulém týdnu jsme zaznamenali problém s dobíjením Oskarty (provozovatelem této služby je Vodafone Czech Republic) a to přímo z interní samoobsluhy na webu www.oskarta.cz. Platba proběhla, na kredit se ale nepřevedla. Evidentně jde o technickou závadu. Jak Vodafone problém „řeší“? Skutečně nebudete věřit.

Na stránce s kontakty je přímo uvedena mezi dalšími kontakty i adresa společnosti Vodafone – náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Zcela jasně je tady prezentována jako kontakt. Protože naše redakce sídlí opravdu kousek od této adresy, řekli jsme si, že nejjednodušší řešení bude zmíněný technický problém konzultovat přímo ze. Ale ouha, z chování zdejších zaměstnanců jsme byli naprosto v šoku.

Konkrétně jsme narazili na pana Daniela Janečka, který pracuje na pozici Senior data & care specialist a ten tedy skutečně předvedl, jak vypadá „péče o zákazníky v praxi“. Hned jak uslyšel, že jdeme řešit Oskartu, přepnul se do režimu maximální neochoty a argumentoval jasně lživými fakty. Oskarta je podle něj dceřinou společností Vodafonu a nemá s Vodafonem nic společného, proto on nemůže s ničím pomoci. Když pomineme fakt, že všude na stránkách Oskarty je jako jediné IČ provozovatele uvedeno IČ 25788001, což je právě Vodafone Czech Republic a.s. a nikoliv nějaká jeho dceřiná společnost, i odečtené peníze z platební karty šly přímo na účet společnosti Vodafone a žádné dceřinné společnosti. Dále jsme argumentovali tím, že kontakt na náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5 je přímo uveden na stránkách Oskarty, ale dozvěděli jsme se od pana Janečka, že je to prý jen pro písemný kontakt. Ovšem na webových stránkách nic takového není uvedeno. Šlo tedy o další zjevnou lež. Když jsme se situací pana Janečka přímo na webu konfrontovali, začal předčítat instrukce pro jednání zaměstnanců prodejny Vodafone se zákazníky Oskarty a odkazoval nás na placenou telefonní linku (na které bychom podle něj měli za naše náklady řešit vlastní technické problémy Vodafonu). Tyto instrukce ovšem pravděpodobně interním materiálem, určený pro zaměstnance, nikoliv pro předčítání zákazníkům.

Chápeme, že Vodafone asi netouží po tom, aby zákazníci Oskarty řešili jeho technické problémy na prodejnách Vodafonu, přesto by se to dalo jistě řešit i jinak a vstřícněji. A hlavně by mohl lépe a jasněji o možnostech řešení rovnou na webu informovat. Místo jakékoliv snahy o konstruktivní pomoc pan Janeček předvedl, jak s klientem doslova „zatočit“. Přitom by stačilo říct, že existuje i (na webu dobře skrývaná) e-mailová adresa OskartaTym@oskarta.cz, na které lze takové problémy řešit. Asi bychom ale chtěli od člověka na pozici Senior data & care specialist u Vodafonu příliš. Co na takové jednání říkáte, docela síla, že? Neměl by tedy Vodafone alespoň opravit webové stránky Oskarty a uvést tam, že uvedená kontaktní adresa je skutečně jen korespondenční, když si nepřeje, aby jej na ní zákazníci kontaktovali? Aby měl skutečně důvod, proč je pak mohou jeho „specialisté zákaznické péče“ odhánět a nemuseli se uchylovat ke snadno odhalitelným lžím?

V každém případě fáze 2 byla zkontaktovat tým Oskarty přes Facebook. Ač působí jako profil dávno mrtvé firmy (poslední příspěvek je tam z 10. června 2017), na zprávy někdo překvapivě reaguje. Ujišťoval nás, že jde o zcela individuální problém a sdělil nám právě adresu OskartaTym@oskarta.cz s instrukcemi jak postupovat a to doprovodil komentářem, že k dobití by mělo dojít do 24 hodin. Uběhlo 24 hodin, k dobití samozřejmě nedošlo. Opět jsme zkontaktovali tým podpory, ale tentokrát už nikdo nereaguje, situace se tedy evidentně neřeší. Zdá se, že v zákaznické péči má Vodafone skutečně hodně co dohánět. Pikantní navíc je, že jde opravdu o technický problém na jeho straně na jehož řešení by měl mít sám emimentní zájem a ne přenášet vše na zákazníka (který s tím navíc nemůže ani nic udělat). Pokud si pamatujeme, podobné problémy s mizícím kreditem měl i neblaze proslulý Vectone mobile, který také klienty s mizejícím kreditem dlouho ujišťoval o tom, že jde o výjimečný problém a až internetové diskuze ukázaly jeho skutečný rozsah. Jde Vodafone stejnou cestou? Pokud ano, je to skutečně děsivé.

1 komentář u článku “Děsivé chování Vodafonu k uživatelům Oskarty v praxi”

  1. A.P. napsal:

    Nezbývá než souhlasit s tím, že chování Vodafonu je otřesné. Dceři (prvni třída ZŠ) jsme minulý rok zakoupili Oskartu. V září, protože se zdržela cestou ze školy, jsme jí volali a telefonní číslo bylo nedostupné. Naštěstí dorazila v pořádku. Začali jsme pátrat kde je problém.
    V srpnu vypršel kredit… Podle smluvních podmínek dodaných k Oskartě stačí dobít kredit částkou 200Kč a tím katru znovu aktivovat – bez jakéhokoliv časového omezení!. Zkusili jsme. Nešlo – číslo nepatří Oskartě. Pokus o spojení s operátorem – není možné, číslo nepatří Oskartě. Hodinový hovor s operátorem Vodafone (tedy provozovatelem Oskarty). Dohledal, že mám pravdu, že ve smluvních podmínkách dodaných k Oskartě bylo skutečně uvedeno, že dobitím kreditu dojde k znovuaktivaci a to bez jakéhokoliv časového omezení (u pozdějších edic karty už je v textu uvedeno, že kredit musí být znovudobit do 1 měsíce od jeho vypršení)! Ale to on se mnou nevyřeší. Mám si zavolat na linku Oskarty. Opětovně jsem mu vysvětlil, že na tuto linku se není možné dovolat, neboť mi je sděleno, že číslo není registrováno v síti Oskarta. Další rada: Zajit na pobočku Vodafone a vyřešit tam. I učinil jsem tak, ale na pobočce v Chrudimi mi bylo sděleno, že Vodafone nemá s Oskartou nic společného, že to je nějaký virtuální operátor… Ano, silně naštván jsem nakonec usoudil, že asi jednodušší bude nechat těch 300Kč, které si Vodafone přivlastnil (ukradl, nebo možná provedl bezdůvodné obohacení), že můj čas, který tomu věnuji je dražsí.
    Objednal jsem tedy dceři novou Oskartu s extra kreditem (kredit 100kč) za 100Kč (to ji bohatě na půl roku, co je všude uváděna platnost kreditu, stačí). Jaké však bylo mé překvapení, když jsem dnes zjistil, že tento extra kredit vyprší již 29.11.2017 – tedy nikoliv za půl roku, jak je všude na stránkách uváděno! Pokud by Vodafone tuto skutečnost na stránkách nezatajoval, objednál bych kartu s extra kreditem 10Kc, kterou posíláte zdarma a byl bych na tom lépe. Co na to Oskarta? Nebo Vodafone? Nebo s kým toto řešit – zdá se totiž, že když nastane problém, tak se k němu nehlásí nikdo. Pak asi zbývají jenom média a ČTU.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


+ osm = patnáct

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz